הרשמה לניוזלטר
סגירה
הרשמה לניוזלטר:
סגירה

יש לך שאלה לגבי קציצות הסלק שלי?
רוצה לשמוע עוד על משחקת בסירים?
לברר אם נשאר מקום בסדנא הקרובה?
או סתם להגיד לי שלום 🙂

ניתן ליצור איתי קשר גם במייל tomitbach@gmail.com או ב 052-5012132

אשמח לשמוע ממך!

הרשמה לניוזלטר
דברו איתי
סגירה
הרשמה לניוזלטר:
סגירה

יש לך שאלה לגבי קציצות הסלק שלי?
רוצה לשמוע עוד על משחקת בסירים?
לברר אם נשאר מקום בסדנא הקרובה?
או סתם להגיד לי שלום 🙂

ניתן ליצור איתי קשר גם במייל tomitbach@gmail.com או ב 052-5012132

אשמח לשמוע ממך!

למה לאכול דגנים מלאים?

מה זה בכלל דגנים מלאים?
הדגנים המלאים הם ממשפחת הפחמימות המורכבות.
זהו בעצם אותו הדגן, עם הקליפה והנבט שלו, והמשמעות היא שהוא מכיל את כל חלקי הדגן.

מה ההבדל בין פחמימות מורכבות לפחמימות רגילות?
פחמימות הן אחד מהמרכיבים הכי חשובים בתזונה שלנו ורצוי כי רוב תזונתנו תתבסס על פחמימות (60%-70%). הימנעות מאכילת פחמימות, מצורכי דיאטה או סיבות אחרות, יוצרת פירוק חלבונים מאסיבי מהמזון על מנת לספק אנרגיה לגוף, הדבר יוצר עומס על הכליות ועלול לגרום לעליה בלחץ הדם, פירוק שריר ולעומס רעלים על הגוף.
לאחרונה מקשרים אכילת פחמימות מרובה להשמנת יתר, נטייה לפתח סכרת, כולסטרול ועוד, וכשקיים חשש מאכילת פחמימות, הכוונה היא לפחמימות ריקות – מזוקקות. הפחמימות המזוקקות מזיקות לנו, הן עברו עיבוד ואינן נמצאות יותר במצבן הטבעי כפי שהן מגיעות מהטבע.
מה נחשב פחמימה ריקה? אורז הלבן, קמח חיטה לבן, סוכר לבן, וכמו שאנחנו מכירים אותם מהצלחת- פסטה, עוגות, עוגיות, לחם לבן וכו'.
הפחמימות המזוקקות הן בעצם רק הליבה של הדגן ללא הקליפה והנבט.
לדוגמא- אורז נקטף עם קליפתו וזו צורתו הטבעית, כאורז מלא. האורז הלבן הוא אותו אורז, אחרי שעבר תהליך של הסרת הקליפה.
הקליפה והנבט מכילים סיבים תזונתיים וערכים תזונתיים רבים החשובים לבריאותנו ולתפקוד תקין של גופנו ולכן חשוב מאוד לצרוך את הדגן בשלמותו.

מה החשיבות בשילוב דגנים מלאים בתזונה שלנו?

  • שפע סיבים תזונתיים התומכים במערכת העיכול שלנו ועוזרים לעיכול קל ויעיל יותר
  • קליפת הדגנים עשירה מאוד בוויטמינים ומינרלים חיוניים כגון: ויטמיני B החשובים לתפקוד מערכת העצבים, מגנזיום החשוב לעצמות ולשרירים, אבץ, מנגן, זרחן, סלניום ועוד
  • עשירים יותר בחלבונים
  • עשירים בנוגדי חמצון החשובים לבריאותנו
  • שילוב דגנים מלאים בתפריט שומר על ערכי סוכר תקינים ובכך מונע עליות חדות ברמת הסוכר בדם, ומונע היחלשות של הלבלב ובכך עוזר למנוע סכרת
  • בעלי אינדקס גליקמי נמוך מדגנים לא מלאים. אינדקס גליקמי נמוך חשוב על מנת לשמור על איזון רמות הסוכר בדם
  • עשירים במרכיבים שחשובים לבריאות המוח והזיכרון
  • חשובים לתהליכי ירידה במשקל
  • עוזרים לנו לתחושת שובע לאורך זמן, ע"י פירוק איטי יותר בגוף
  • חשובים להוצאת כולסטרול רע מהגוף
  • חשובים לזירוז קצב חילוף החומרים בגוף
  • עוזרים להתגבר על חשקים לפחמימות ריקות ולסוכרים
  • עוזרים במניעת עצירות
  • עוזרים להוצאת רעלים מזיקים מהגוף
  • מומלצים לאחר פעילות גופנית מפני שהם נחשבים לפחמימות מורכבות, שחשובות למילוי מאגרים בגוף וחשובות לשימור מסת השריר

האם יש מי שלא מומלץ לו לצרוך דגנים מלאים?
אנשים ש

  • סובלים ממחלות מעיים דלקתיות כמו קרוהן וקוליטיס שנמצאים בשלב האקוטי של המחלה
  • סובלים ממעי רגיש
  • רגישים למוצרי חיטה
  • סובלים מקנדידה

כמובן שיש להיוועץ באיש מקצוע בכל המצבים הנ"ל לפני קבלת החלטה על תפריט

את המדריך השימושי לדגנים מלאים אפשר למצוא כאן 

מתכונים אפשר למצוא כאן 

הכתבה נכתבה בשיתוף עם נטלי הלוי
מאנרצ'י רפואה משלימה

אולי תאהבו גם

בלוגי אוכל מומלצים

בלוגי אוכל שהם הפייבוריטס שלי – עם נשמה ואוכל אמיתי. כי בשביל אוכל טוב צריך השראה!

מדריך מוצרים וחנויות מומלצות

אבל מאיפה לקנות? ואיך אני אזהה? במה עדיף להשתמש?
​אלו רק חלק מהשאלות שאני שומעת בסדנאות ובשיעורים שלי
אז הנה! ריכזתי בשביל כולנו את התשובות פה.

איך להתחיל שינוי בריא במטבח?

רשימת טיפים קצרה כדי להתחיל להכניס למטבח שינוי בריא באופן יעיל ומהיר

מדריך שימושי לקיטניות – חלק א'

גיליתי שקטניות מאתגרות בעיקר בשלב ההתארגנות, אז הנה לכם מדריך שיקל על ההתארגנות ויאפשר להכניס את משפחת הקטניות לתפריט שלכם בקלות.

דילוג לתוכן