הרשמה לניוזלטר
סגירה
הרשמה לניוזלטר:
סגירה

יש לך שאלה לגבי קציצות הסלק שלי?
רוצה לשמוע עוד על משחקת בסירים?
לברר אם נשאר מקום בסדנא הקרובה?
או סתם להגיד לי שלום 🙂

ניתן ליצור איתי קשר גם במייל tomitbach@gmail.com או ב 052-5012132

אשמח לשמוע ממך!

הרשמה לניוזלטר
דברו איתי
סגירה
הרשמה לניוזלטר:
סגירה

יש לך שאלה לגבי קציצות הסלק שלי?
רוצה לשמוע עוד על משחקת בסירים?
לברר אם נשאר מקום בסדנא הקרובה?
או סתם להגיד לי שלום 🙂

ניתן ליצור איתי קשר גם במייל tomitbach@gmail.com או ב 052-5012132

אשמח לשמוע ממך!

למה לאכול דגנים מלאים?

מה זה בכלל דגנים מלאים?
הדגנים המלאים הם ממשפחת הפחמימות המורכבות.
זהו בעצם אותו הדגן, עם הקליפה והנבט שלו, והמשמעות היא שהוא מכיל את כל חלקי הדגן.

מה ההבדל בין פחמימות מורכבות לפחמימות רגילות?
פחמימות הן אחד מהמרכיבים הכי חשובים בתזונה שלנו ורצוי כי רוב תזונתנו תתבסס על פחמימות (60%-70%). הימנעות מאכילת פחמימות, מצורכי דיאטה או סיבות אחרות, יוצרת פירוק חלבונים מאסיבי מהמזון על מנת לספק אנרגיה לגוף, הדבר יוצר עומס על הכליות ועלול לגרום לעליה בלחץ הדם, פירוק שריר ולעומס רעלים על הגוף.
לאחרונה מקשרים אכילת פחמימות מרובה להשמנת יתר, נטייה לפתח סכרת, כולסטרול ועוד, וכשקיים חשש מאכילת פחמימות, הכוונה היא לפחמימות ריקות – מזוקקות. הפחמימות המזוקקות מזיקות לנו, הן עברו עיבוד ואינן נמצאות יותר במצבן הטבעי כפי שהן מגיעות מהטבע.
מה נחשב פחמימה ריקה? אורז הלבן, קמח חיטה לבן, סוכר לבן, וכמו שאנחנו מכירים אותם מהצלחת- פסטה, עוגות, עוגיות, לחם לבן וכו'.
הפחמימות המזוקקות הן בעצם רק הליבה של הדגן ללא הקליפה והנבט.
לדוגמא- אורז נקטף עם קליפתו וזו צורתו הטבעית, כאורז מלא. האורז הלבן הוא אותו אורז, אחרי שעבר תהליך של הסרת הקליפה.
הקליפה והנבט מכילים סיבים תזונתיים וערכים תזונתיים רבים החשובים לבריאותנו ולתפקוד תקין של גופנו ולכן חשוב מאוד לצרוך את הדגן בשלמותו.

מה החשיבות בשילוב דגנים מלאים בתזונה שלנו?

  • שפע סיבים תזונתיים התומכים במערכת העיכול שלנו ועוזרים לעיכול קל ויעיל יותר
  • קליפת הדגנים עשירה מאוד בוויטמינים ומינרלים חיוניים כגון: ויטמיני B החשובים לתפקוד מערכת העצבים, מגנזיום החשוב לעצמות ולשרירים, אבץ, מנגן, זרחן, סלניום ועוד
  • עשירים יותר בחלבונים
  • עשירים בנוגדי חמצון החשובים לבריאותנו
  • שילוב דגנים מלאים בתפריט שומר על ערכי סוכר תקינים ובכך מונע עליות חדות ברמת הסוכר בדם, ומונע היחלשות של הלבלב ובכך עוזר למנוע סכרת
  • בעלי אינדקס גליקמי נמוך מדגנים לא מלאים. אינדקס גליקמי נמוך חשוב על מנת לשמור על איזון רמות הסוכר בדם
  • עשירים במרכיבים שחשובים לבריאות המוח והזיכרון
  • חשובים לתהליכי ירידה במשקל
  • עוזרים לנו לתחושת שובע לאורך זמן, ע"י פירוק איטי יותר בגוף
  • חשובים להוצאת כולסטרול רע מהגוף
  • חשובים לזירוז קצב חילוף החומרים בגוף
  • עוזרים להתגבר על חשקים לפחמימות ריקות ולסוכרים
  • עוזרים במניעת עצירות
  • עוזרים להוצאת רעלים מזיקים מהגוף
  • מומלצים לאחר פעילות גופנית מפני שהם נחשבים לפחמימות מורכבות, שחשובות למילוי מאגרים בגוף וחשובות לשימור מסת השריר

האם יש מי שלא מומלץ לו לצרוך דגנים מלאים?
אנשים ש

  • סובלים ממחלות מעיים דלקתיות כמו קרוהן וקוליטיס שנמצאים בשלב האקוטי של המחלה
  • סובלים ממעי רגיש
  • רגישים למוצרי חיטה
  • סובלים מקנדידה

כמובן שיש להיוועץ באיש מקצוע בכל המצבים הנ"ל לפני קבלת החלטה על תפריט

את המדריך השימושי לדגנים מלאים אפשר למצוא כאן 

מתכונים אפשר למצוא כאן 

הכתבה נכתבה בשיתוף עם נטלי הלוי
מאנרצ'י רפואה משלימה

אולי תאהבו גם

איפה כדאי לקנות פירות וירקות?

תזונה נכונה ובריאה מתחילה מבחינתי בשפע ירקות ופירות בבית, ורצוי שהם יהיו טעימים ואיכותיים מה עוד? מחיר הוגן (לי וגם למי שמגדל את הירקות), יחס הוגן ורצוי כמה שיותר קרוב אלי הביתה אז ריכזתי כאן רשימה של מקומות לקנות מהם…

מדריך מעשי לקציצות

כי זו מנה עיקרית מושלמת לצמחונים, טבעונים ואוכלי כל, תוספת משביעה ומגוונת לכריך, וגם לפיקניק בגינה
כי זה אוכל שמאפשר לנו חסכון בזמן ובכסף, והוא גם טעים ממש!

רשימת קניות למזווה בריא

מזווה בריא – מה כדאי שיהיה בו? מאיפה כדאי להתחיל? בואו לעשות קצת סדר בארון

לרבע את העיגול – קיצורי דרך במטבח

ארוחות גורמה זה כיף גדול, אבל ביומיום אין כל כך את הזמן להכין אותן.
בדיוק בשביל זה יצרתי את מדריך הטיפים השימושי הבא, לבישול פשוט, מהיר, טעים ובריא.

תמיד רצית ללמוד בישול בריא ברצינות אבל לא מצאת איפה?

סדנת קציצות וממרחים (12)

ב-8.12 נפתח סמסטר חורף! קורס בישול בריא על טהרת הצומח הראשון מסוגו!
רוצה לשמוע עוד פרטים? זה הזמן להשאיר פרטים וניצור קשר בשמחה

דילוג לתוכן